Flat Fees

Nee, dat kan niet. De Flat Fee kan zo voordelig worden aangeboden doordat we ervan uitgaan dat de één veel belt en de ander weinig. We gaan uit van het gemiddeld gebruik en daarbij heeft een gemiddelde klant toch een mooi voordeel ten opzichte van onze scherpe tarieven.

Tot een overschrijding van 25% van de norm gebeurt er niets. Daarboven worden de normale – scherpe – variabele kosten in rekening gebracht. Meer informatie vind je op de prijzen pagina.

Hard & software

Om gebruik te maken van VoIP zijn speciale telefoontoestellen nodig. VoiP telefoontoestellen zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar. Van een eenvoudig bureautoestel tot uitgebreide receptie- en secretaressetoestellen. Ook draadloze DECT toestellen behoren tot de mogelijkheden. De meeste toestellen zijn uit te breiden met bijvoorbeeld een headset, al dan niet draadloos of een uitbreidingsmodule voor extra snelkeuze toetsen, bijvoorbeeld voor gebruik als receptietoestel.

VoIP telefoontoestellen worden aangesloten met een standaard netwerkkabel. Dit is in de meeste bedrijven de standaard aansluiting voor het computernetwerk.

Dit is hardware of software waarvan door ons is vastgesteld dat het werkt in combinatie met onze telefoniediensten. Hiervoor is er een basis configuratiehandleiding beschikbaar die up-to-date wordt gehouden. Wij kunnen ondersteuning leveren bij het instellen van de hard- of software om onze telefoniediensten werkend te krijgen in combinatie met deze hard- of software.

  • Yealink T-serie
  • Cisco SPA 525 G2
  • Innovaphone
  • SNOM
  • Counterpath Bria softphone
  • Counterpath X lite softphone
  • Gigaset N 510 IP pro
  • Tiptel 284 en 286 IP
  • XRS 5440
  • Robin Smartview

Handleidingen voor diverse hardware zijn te downloaden op onze downloadpagina.

FlexTelephony

Jazeker, je huidige telefoonnummer(s) kun je gewoon behouden. We regelen eenvoudig de portering vanuit je huidige provider.

Je kunt heel eenvoudig upgraden naar een ander abonnement, bijvoorbeeld van ‘Standard’ naar ‘Premium’ wanneer je andere specifieke functies wil gaan gebruiken zoals bijvoorbeeld een wachtrij voor je klanten. Als je verandert van abonnement dan wijzigen alle andere bestaande abonnementen meteen mee.

Online faxen is inbegrepen bij een ‘Standard’ en bij een ‘Premium’ abonnement. Het benodigde telefoonnummer kost je slechts 50 cent per maand. Je ontvangt dan je faxen heel handig in je mailbox.

Je hebt een toestel nodig dat geschikt is voor VoIP en het SIP-protocol ondersteunt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan merken als Yealink, Tiptel of Gigaset.

Ja, dit kan gebruikt worden voor meerdere vestigingen en/of thuiswerkers. Omdat het een online telefooncentrale is, kunnen telefoontoestellen zich via het internet, vanaf verschillende locaties aanmelden.

Per gesprek heb je in zowel de up-, als download 100 kb/s nodig, dus reken op zo’n 200kb/s per gesprek. Bijvoorbeeld, op een internetverbinding van 2Mb/s kun je zo’n 20 gelijktijdige gesprekken voeren zonder problemen.

Als je gaat verhuizen, verhuist FlexTelephony cloud telefonie vanzelf mee. Je hoeft alleen maar je toestellen op je nieuwe locatie aan je internetverbinding te hangen.

Ja. Je krijgt online toegang krijgen tot jouw FlexTelephony online telefooncentrale.

FlexPBX

Het aantal toestellen binnen FlexPBX is onbeperkt. De beperking zit in het aantal gelijktijdige, externe gesprekken. Het aantal intern te voeren telefoongesprekken is niet beperkt.

FlexPBX is beperkt op het aantal gelijktijdige externe telefoongesprekken. Het aantal intern te voeren telefoongesprekken is binnen FlexPBX niet beperkt. Net zoals op een fysieke telefooncentrale. Bij normaal kantoorgebruik, kun je uitgaan van 5 toestellen per externe telefoonlijn. Dus FlexPBX 8 kan in die situatie tot 5 x 8 = 40 werkplekken gebruikt worden.

Het kan dan zijn dat het aantal gelijktijdige, externe gesprekken onvoldoende is. In dat geval kan je uitbreiden naar een groter aantal lijnen.

VoIP Basic

VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’ of eenvoudig gezegd; bellen over internet in plaats van bellen over de traditionele telefoonlijn.

Met VoIP kun je je bestaande telefooncentrale of PBX vervangen. Doordat VoIP gebruik maakt van het Internet Protocol kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met je CRM systeem. Ook is het eenvoudig mogelijk om een telefonie oplossing in te richten voor verschillende vestigingen in binnen- en buitenland.

De mogelijkheden van bellen via internet (VoIP) zijn veel groter dan de mogelijkheden bij traditionele telefonie. Zo is het eenvoudiger om verschillende vestigingen met elkaar te koppelen en kun je ‘intern’ bellen tussen je vestigingen. Ook al bevinden die vestigingen zich in het buitenland. Je kunt zelfs je thuiswerkers deel uit laten maken van je bedrijfstelefonie-oplossing.

VoIP telefonie maakt gebruik van je computernetwerk en internetverbinding. Hierdoor hoef je voor telefonie geen apart netwerk meer aan te leggen en te onderhouden. Je hoeft zelfs geen eigen telefooncentrale meer op locatie te hebben. Je hebt alleen maar een goede internetverbinding nodig. Ook biedt VoIP meer mogelijkheden tot integratie met bijvoorbeeld je CRM systeem. Kortom veel meer mogelijkheden om telefonie flexibeler en kostenefficiënter in te richten.

De kwaliteit van VoIP telefonie doet niet onder voor die van traditionele telefonie. VoIP telefonie is vergelijkbaar met ISDN kwaliteit.

Veel hangt af van de internetverbinding en met name van de ‘upload’ snelheid hiervan. Wanneer je je internetverbinding gebruikt voor zowel e-mail verkeer, surfen op het web en VoIP, dan is het noodzakelijk een gedeelte van de ‘up load’ te reserveren voor spraak. Zo voorkom je dat veel dataverkeer de spraakkwaliteit aantast. Dit kun je via QoS op je router of switch instellen.

Om de beste mogelijk kwaliteit te behalen kun je een aparte internetverbinding nemen voor VoIP. Dat kan een ADSL verbinding zijn of een glasvezelverbinding met internet toegang. In de meest ideale omstandigheid neem je een ADSL of dataverbinding die rechtstreeks koppelt met je VoIP provider.

Mocht je een mindere spraakkwaliteit ervaren, dan ligt dit bijna altijd aan de internetverbinding. Het gesprek verloopt dan hakkelig. Dit is een gevolg van te weinig bandbreedte op de gebruikte internetverbinding.

Je deelt je internetverbinding vaak met meerdere apparaten en applicaties. Internetbrowsers,  downloadprogramma’s en natuurlijk je VoIP toestellen. Wanneer de bandbreedte van je internetverbinding niet voldoende is om al dit verkeer direct af te handelen, moet er een keuze gemaakt worden welk verkeer met voorrang wordt afgehandeld.

Met het QoS-protocol kan je aangeven dat het VoIP verkeer voorrang moet krijgen op het overige dataverkeer. Een download kan wel enkele seconden vertraging oplopen, maar tijdens een telefoongesprek wil je geen woord missen.

Nee, omdat VoIP niet afhankelijk is van een vast aansluitpunt (de traditionele telefoonlijn), kun je overal waar je internetverbinding hebt, bellen en gebeld worden. Je telefoonnummer is niet gekoppeld aan een fysieke telefoonlijn, maar aan je VoIP account. Dus overal waar je met je VoIP account verbinding hebt via het internet kan je bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer.

Zo kun je een telefoonnummer laten binnenkomen op verschillende VoIP toestellen. Bijvoorbeeld op kantoor en tegelijkertijd op je werktelefoon thuis. Heb je een smart phone met een VoIP App, bijvoorbeeld Bria, en WiFi, dan kunt u overal waar je WiFi verbinding hebt bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer. Handig wanneer je bijvoorbeeld op verschillende vestigingen werkt of op zakenreis bent.

VoIP geavanceerd

Bij hosted VoIP, ook wel hosted PBX of virtuele PBX genoemd, heb je geen eigen telefooncentrale op locatie. Je maakt gebruik van de telefooncentrale van de VoIP leverancier. Jouw telefoontoestellen zijn daarop aangesloten via een internetverbinding.

Gesprekken die op je telefoonnummer binnenkomen, worden via uw VoIP leverancier doorgeschakeld naar je telefoon(s). Alle gesprekken, zowel intern als extern lopen via je internetverbinding en het platform van uw VoIP leverancier.

Het beheer van je telefonieomgeving kun je online doen via een webportal. Zo kun je bijvoorbeeld zelf je voicemail instellen, doorschakelingen wijzingen of openingstijden aanpassen. De mogelijkheden van deze, vaak uitgebreide, telefooncentrale zijn vrijwel onbeperkt.

Om er voor te zorgen dat een VoIP telefoontoestel goed werkt achter een router/firewall is het gebruik van STUN: Simple Traversal of UDP through NATs (Network Address Translation) noodzakelijk.

Het STUN protocol stelt het toestel in staat om bij de STUN-servers gedetailleerde informatie op te vragen over de werking van de router/firewall. Hierdoor is de kans veel groter dat VoIP telefonie probleemloos functioneert achter een router/firewall.

Een van de grote voordelen van VoIP is de relatief eenvoudige integratie met computersystemen. Denk hierbij aan; direct bellen vanuit het adresboek en automatische koppeling met een CRM systeem om de klantgegevens direct bij de hand te hebben. Op deze manier kun met VoIP je werkprocessen eenvoudig ondersteunen. Door middel van maatwerkoplossingen is eigenlijk elke denkbare koppeling tussen VoIP en ander computer of databasesysteem mogelijk.

Omdat VoIP werkt over je datanetwerk is in veel gevallen geen extra bekabeling nodig. In veel kantooromgevingen ligt al CAT 5, CAT5e of CAT6 data-bekabeling. Deze is geschikt voor VoIP telefonie. Vaak kun je de bestaande switches en routers van je computer infrastructuur blijven gebruiken. Bij een grote kantoorlocatie is het wel aan te bevelen om het computerverkeer te scheiden van het telefonieverkeer. Hiermee is de kwaliteit van VoIP beter te garanderen.

SIP ALG, oftewel SIP Application Layer Gateway, is een speciaal stukje software in NAT (Network Adress Translation) routers. Deze software probeert de problemen die NAT veroorzaakt in samenwerking met SIP op te lossen. Helaas maakt SIP-ALG vaak meer kapot dan het oplost. Daarnaast kan het gnTel platform zelf uitstekend NAT problemen oplossen.

Het is daarom van groot belang dat SIP-ALG uitgezet wordt in de router. Gebeurt dit niet dan ontstaan er allerlei rare problemen waarbij het account zich niet kan registreren of er niet mee gebeld kan worden (of soms zelf zaken als eenzijdige audio etc).

Van een aantal routers is via deze link te vinden hoe je het uit kan zetten: http://www.voip-info.org/wiki/view/Routers+SIP+ALG

Is je bestaande PBX geschikt voor VoIP, dan kun je je telefoonlijn vervangen door een zogeheten ‘SIP Trunk’. Je belt dan via je internetverbinding. Voordeel is dat je gebruik kunt blijven maken van je telefooncentrale en alle daarop ingestelde diensten, terwijl je wel profiteert van de lagere gesprekstarieven. Bijkomend voordeel: De capaciteit van een SIP Trunk is eenvoudig uit te breiden.

Heb je nog een traditionele (ISDN) centrale in gebruik en wil je je telefoonlijn vervangen door een SIP Trunk, dan kan dat. In dat geval heb je een omzetter nodig. Onze partner kan je informeren welk type voor jou geschikt is.